اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید داروی ضدافسردگی گیاهی در کشور

یک شرکت فناور با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به تولید داروی ضد افسردگی گیاهی شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، روح‌الله عامری، مدیرعامل شرکت سینا پژوهان سلامت حیات با اعلام تولید داروی ضد افسردگی از گیاه زعفران با نام تجاری سافرونیکا گفت: این محصول در حمایت و پشتیبانی از عملکرد صحیح سیستم عصبی و کاهش علائم افسردگی کاربرد دارد و همچنین با توجه به طبیعی بودن آن، امکان مصرف در افراد سالم برای بهره‌مندی از خصوصیات درمانی و پیشگیری نیز وجود دارد
وی تعداد پایین رقبای تجاری در بازار داخل، امکان تولید ماده اولیه با هزینه بسیار پایین، نسبت به تولیدکنندگان خارجی، کیفیت بالاتر این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی را از مهم‌ترین مزیت‌های تجاری این محصول نام برد.
مدیرعامل شرکت سینا پژوهان سلامت حیات در انتها با اشاره به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: تزریق سرمایه از سوی صندوق سلامت ثامن کمک بسیار زیادی در خرید مواد اولیه، تامین نیروی انسانی و تامین تجهیزات خط تولید کرد و باعث تکمیل چرخه تولید این محصول شد.
حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصول گفت: این داروی گیاهی اثرات بالینی خوبی در مقایسه با داروهای شیمیایی نشان داده‌ است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی مورد استفاده در افسردگی و بیماری‌های اعصاب و روان باشد.
فرهادی همچنین گفت: صندوق سلامت ثامن با هدف حمایت از توسعه طرح‌های فناورانه در کشور، تسهیلات سرمایه در گردش را به این شرکت فناور اعطا کرد.
فرهادی بازار فروش این محصول را کلینیک‌های اعصاب و روان و روانشناسی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.