اخبار, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن, مشارکت

تولید غلات و شبه غلات فراسودمند برای بیماران دیابتی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

یک شرکت فناور با استفاده از خدمت مشارکت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و پوشش بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به توسعه تولید محصولات فراسودمند کشاورزی (کینوا) برای بیماران دیابتی شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق سلامت ثامن، سحر ضمانی مقدم مدیرعامل شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با اعلام این خبر گفت: کینوا در دنیا بعنوان خاویار گیاهی شناخته شده است و به دلیل داشتن فیبر، آهن و تمام اسید آمینه‌های ضروری بدن ارزش غذایی بالایی دارد.
ضمانی مقدم ادامه داد: این محصول به دلیل وجود انواع پروتئین‌های ضروری بدن و نوع عدد شاخص گلایسمیک یا شاخص قندخون در آن، برای مصرف بیماران دیابتی مناسب است و می‎‌تواند جایگزین مصرف برنج در برنامه غذایی این افراد شود و همچنین به دلیل عدم وجود گلوتن برای بیمارانی که امکان مصرف محصولات گلوتن‌دار و غلاتی مانند گندم و جو را ندارند، نیز مناسب است.
وی افزود: این محصول با توجه به میزان فیبر، آهن و پروتئین بالا و از طرفی دیگر با توجه به قیمت مناسب آن نسبت به برنج، می‌تواند در سبد غذایی خانوارها بعنوان یک گزینه جدید با بهره غذایی و پروتئینی بالا، قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا در انتها گفت: ما با استفاده از خدمت مشارکت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن توانستیم بخشی از هزینه‌های خرید محصول، فرآوری و پوستگیری و آسیاب و تولید آرد کینوا و نهایتا استفاده در فرمولاسیون‌های تخصصی صنایع تبدیلی را پوشش دهیم. مسیر اخذ این خدمت عالی بود و نتیجه بسیار خوبی برای ما داشت.
حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصول گفت: کینوا بعنوان یک غذای مکمل در سبد خانوار قرار می‌گیرد و جایگزینی برای محصولات استراتژیکی چون گندم تعریف نمی‌شود، این محصول با توجه به اینکه جدید است، فعلا در نوع خودش بی‌رقیب است و جامعه هدف برای مصرف این محصول در کشور حدود ۲۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.
فرهادی با اشاره به خدمت ارائه شده به این شرکت گفت: مشارکت یکی از انواع خدمات صندوق سلامت ثامن است که با هدف تامین سرمایه ریسک پذیر و مشارکت در طرح‌ها و پروژه‌های پژوهش‌محور و فناورانه ارائه می‌شود. در این مدل پس از ارزیابی طرح در صورت احراز شرایط لازم با رعایت ضوابط داخلی صندوق، اقدام به مشارکت در طرح می‌کنیم. سهم الشرکه نیز بعد از ارزیابی طرح مشخص می‌شود.
وی در ارتباط با تضامین مورد نیاز این خدمت گفت: تضامین این خدمت فقط برای اصل مبلغ است و برای سود آن تضامینی دریافت نمی‌شود. دوره این خدمت نیز متغیر است اما با توجه به سیاست‌های فعلی صندوق سقف آن ۱۲ ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.