اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید داروهای گیاهی برای بیماری‌های گوارشی و کبدی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی با دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید موفق به تولید صنعتی کپسول‌های گیاهی_درمانی برای بیماری‌‌های گوارشی و کبدی شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، فاطمه حسن زاده اول، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیمیا فرآور بوعلی در ارتباط با این محصولات گفت: ما سه نوع کپسول گیاهی-درمانی  شامل کپسول گیاهی پیپرجین، لیکوری کپ و لیورفول را تولید می‌کنیم.

حسن زاده اول ادامه داد: جزء اصلی کپسول گیاهی لیکوری کپ را عصاره شیرین بیان تشکیل می دهد که برای تنظیم ترشحات گوارشی و محافظت در برابر زخم معده کاربرد دارد؛ همچنی کپسول گیاهی پیپرجین با فرآورده میوه فلفل سیاه و ریزوم زنجبیل برای تقویت گوارش، درمان سوءهاضمه و کپسول لیورفول از فرآورده‌های دانه خارمریم، ریشه قاصدک و دانه اسفرزه در محافظت از کبد، تنظیم آنزیم‌های کبدی و در کنترل بیماری‌های کبد چرب کاربرد دارد.

وی بازار هدف و مصرف‌کننده نهایی این محصولات را شبکه توزیع دارویی، جامعه پزشکی و افراد جامعه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیمیا فرآور بوعلی در ارتباط با دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: مجموعه ما توانست از تسهیلات تولیدصنعتی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن جهت تامین بخشی از هزینه‌های تولید این سه محصول استفاده کند.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصولات گفت: این کپسول‌ها فاقد عوارض جانبی هستند و می‌توانند جایگزین داروهای شیمیایی آنتی اسید باشند و به طور وسیعی جهت درمان و رفع مشکلات گوارشی و کبدی مورد استفاده قرار گیرند.

فرهادی ادامه داد: اثرات درمانی این کپسول‌ها نسبت به سایر محصولات مشابه خارجی بهتر است و از لحاظ قیمتی نیز بسیار مقرون‌بصرفه‌تر هستند، همچنین این محصولات دارای استاندارد از سازمان غذا و دارو هستند.

فرهادی در انتها گفت: صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن با اعطاء تسهیلات تولید صنعتی به این شرکت دانش‌بنیان تلاش کرد تا گامی جهت تولید انبوه این محصول در کشور بردارد و همچنین سبب شود افراد زیادی در پروسه‌های تولید، بازاریابی و فروش این داروهای گیاهی مشغول به کار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.