اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری

بومی‌سازی قطعه‌ای حیاتی در دستگاه‌های تنفس مصنوعی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

یک شرکت فناور در استان خراسان رضوی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید موفق به ساخت رگولاتور هوای فشرده شد که در دستگاه‌های تنفس مصنوعی کاربرد دارد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، صادق صحرایی مدیرعامل شرکت توسعه آلین صنعت بارثاوا با اعلام این خبر افزود: این رگولاتور در واقع قسمت ورودی دستگاه‌های تنفس مصنوعی است و هوای فشرده ورودی به این دستگاه‌ها را که اغلب با فشار چهار بار است در محدوده مشخصی ثابت کرده و تبدیل به هوای تغذیه ورودی دستگاه‌های تنفس مصنوعی می‌کند.

صحرایی ادامه داد: این محصول در دستگاه‌های تنفسی مثل ونتیلاتور، دستگاه بیهوشی، اکسیژن‌ساز و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی قیمت پایین نسبت به محصولات مشابه خارجی، طراحی تخصصی، دقت و عملکرد بالا و همچنین گارانتی بی قید و شرط را از جمله مزایای این محصول عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مزیت این محصول برای مصرف‌کنندگان داخلی، امکان سفارشی‌سازی محصول مطابق با نیاز مشتریان و عملکرد دستگاه‌های تنفسی است، این رگولاتورها مهندسی معکوس و یا مشابه‌سازی نیست و توسط شرکت طراحی و ساخته شده بنابراین امکان سفارشی‌سازی محصول فراهم است.

مدیرعامل شرکت توسعه آلین صنعت بارثاوا با اشاره به دریافت تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: با دریافت این تسهیلات از صندوق سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به تولید این محصول کاربردی شدیم.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصول گفت: رگولاتورهای پزشکی برای دستگاه‌های کمک تنفسی بکار برده می‌شوند. این محصول از آنجایی که در مدار تنفسی بیمار قرار می‌گیرد از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و بایستی پاسخ زمانی و دقت تنظیم فشار خوبی داشته باشد و جنس قطعات آن نیز باید با گازهای پزشکی همخوان باشد.

فرهادی همچنین گفت: محصول تولیدی این شرکت توسط تسترهای استاندارد (ISO5167, ISO6358, ISIRI 11715-4) تست می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.