تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن, کمک هزینه

تولید فرآورده‌های پروتئینی غیرگوشتی

یک شرکت فناور با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌ها موفق به تولید فرآورده‌های پروتئینی کاملا گیاهی شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، فرزانه بهرامی، عضو هیات‌مدیره شرکت پیشگامان فیدار خاوران در ارتباط با محصول تولیدی این شرکت گفت: محصول شرکت ما تولید فرآورده‌های پروتئینی کاملا گیاهی است که در آن از هیچگونه فرآورده‌ی حیوانی استفاده نشده است.
فرزانه بهرامی ادامه داد: مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی این محصولات شامل انواع فیبرهای گیاهی مانند فیبرگندم، فیبر بامبو، ایزوله‌ی سویا، نشاسته و آرد است. این محصول می‌تواند در سبد غذایی گیاهخواران و همچنین سایر افراد قرار بگیرد چراکه از لحاظ قیمتی از پروتئین‌های حیوانی بسیار مقرون به صرفه‌تر است، بنابراین می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتئین‌های حیوانی در سبد غذایی خانواده‌ها باشد.
بهرامی غنی بودن این محصول از پروتئین‌های گیاهی را از جمله مزایای قابل توجه این محصول عنوان کرد و گفت: آزمایش‌های انجام شده در این محصولات نشان می‌دهد که حدود ۱۸ درصد پروتئین خالص در این محصول داریم که می‌تواند یک منبع تامین کننده پروتئین برای افراد باشد.
وی همچنین ادامه داد: این محصول فاقد نیترات است، بنابراین افراد از آسیب‌هایی که با مصرف نیترات به کبد وارد می‌شود، ایمن خواهند بود، همچنین ما محصولات دیگری نیز داریم که فاقد گلوتن است و مناسب افرادی است که به دلیل حساسیت‌های غذایی و یا موارد دیگر منع مصرف گلوتن دارند.
عضو هیات مدیره این شرکت، بازار هدف محصول تولیدی شرکت را خوب عنوان کرد و گفت: در ایران ما جزو اولین و دومین تولیدکننده‌های محصولات کاملا گیاهی و فاقد گلوتن هستیم و بنابراین رقیب جدی در بازار نداریم.
فرزانه بهرامی از تسهیلات دریافتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اظهار رضایت کرد و گفت: ما از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق سلامت ثامن استفاده کردیم و توانستیم در کنار تامین هزینه‌های تحقیق و توسعه محصول، بخشی از هزینه‌های خرید مواد اولیه را نیز با این تسهیلات تامین کنیم.
حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با شرکت پیشگامان فیدار گفت: این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه و همچنین پژوهش در حوزه محصولات غذایی گیاهی و مکمل‌های گیاهی فعالیت دارد.
فرهادی گفت: شرکت پیشگامان فیدار از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی خراسان است که با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌ها موفق به تولید فرآورده‌های پروتئینی غیرگوشتی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.