اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید دستگاه تحریمی تثبیت‌کننده بافت قلب توسط محققان ایرانی با حمایت صندوق سلامت ثامن

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌ها، موفق به تولید دستگاه تثبیت کننده بافت قلب شد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، شرکت دانش‌بنیان الکترومد پرشین توس در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فناورانه فعالیت دارد. دستگاه تثبیت‌ کننده بافت قلب (اختاپوس) محصول تولیدی این شرکت دانش‌بنیان است.

 

این محصول با ایجاد مکش روی سطح قلب سبب تثبیت موضعی بافت قلب می‌شود. ثابت ‌کننده‌های بافت قلب ابزار اصلی در پروسه‌ی عمل بای پس عروق کرونر بدون پمپ است که سبب کاهش حرکت و عدم جابجایی قلب به صورت موضعی می‌شوند.

 

اختاپوس یا اتصالات LS اتصال‌هایی هستند که در عمل‌های جراحی قلب بسته و باز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اتصال‌ها به برقراری جریان خون کمک می‌کنند. علاوه بر آن در مواقعی که جریان خون کافی وجود نداشته باشد، می‌توان از این نوع اتصالات موقت استفاده کرد. این محصول دارای کلمپ در رنگ‌های آبی و قرمز است که برای قطع و وصل کردن جریان خون می‌توان استفاده کرد.

 

شرکت الکترومد پرشین توس تمامی قطعات محصول را به صورت داخلی و درون سازمانی تولید می‌کند و همچنین تمامی مراحل مونتاژ هم در این مجموعه انجام می‌شود. به دلیل عدم وابستگی محصول این شرکت به بازارهای خارجی مشکلات ناشی از تحریم‌ها تاثیر چندانی در روند تولید این مجموعه نداشته و به‌طور مستمر در حال عرضه محصول به جامعه علوم پزشکی ایران از جمله بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و نیمه خصوصی فعال در زمینه جراحی قلب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.