تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید کیت تشخیص ویروس کووید ۱۹ با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن موفق به تولید کیت Multiplex Realtime PCR جهت تشخیص ویروس SARS-COV-2 شد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، شرکت دانش بنیان نیک ژن اوژن در زمینه تولید، واردات، صادرات و عرضه و فروش کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی، ارائه خدمات پزشکی از جمله تاسیس آزمایشگاه لابراتوار و کارخانه داروسازی و کارخانه تولید واکسن و فراورده بیولوژیک، واردات و صادرات مواد و فراورده‌های بیولوژیک نظیر انواع واکسن و دارو و همچنین فراورده‌های آزمایشگاهی فعالیت دارد.

 

کیت کوید ١٩ با عنوان PCR – NicGOG COVID 19 One Step RT تازه ترین محصول شرکت است که توانسته مجوز موقت از سازمان تجهیزات پزشکی را جهت ورود به بازار اخذ کند.

 

در این کیت برای تشخیص ویروس SARS-CoV-2 از روش Real Time PCR استفاده می‌شود و آزمون کیت به صورت یک مرحله‌ای انجام می‌شود. کیت به صورت همزمان و در یک واکنش، ۳ تارگت را شناسایی می‌کند که از این میان تارگت RdRp و تارگت N مربوط به ویروس بوده و تارگت سوم مربوط به ژن انسانی RNase P است. تارگت RdRp و تارگت N ویروس، توالی‌های ژنومی محافظت شده در دو ناحیه مورد اشاره از ویروس است که هدف شناسایی واکنش PCR است.

 

کیت دقت بالایی در شناسایی تمام سویه‌های گزارش شده از ویروس SARS-CoV-2 از جمله سویه بریتانیایی ( ۱٫۱٫۷ )، سویه آفریقای جنوبی ( B.1.351) و سویه برزیلی (P.1 ) دارد و امکان شناسایی ۳ تارگت ژنی را در یک واکنش می‌دهد. ارزیابی منحنی استاندارد نشان می‌دهد که راندمان PCR برای تارگت‌های ویروس ۱۰۰ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.