تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید شبیه‌ساز کولونوسکوپی با حمایت صندوق سلامت ثامن

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، موفق به تولید شبیه‌ساز کولونوسکوپی شد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، شرکت کهکشان الکترونیک در مهر ماه ۱۳۸۵ با هدف گسترش استفاده از فن‌آوری اطلاعات و تولید و گسترش محصولات خلاقانه در شیراز تاسیس و شروع به کار کرد. این شرکت با بیش از ۱۰ سال سابقه کار در چهار زمینه، نرم افزار، بازی‌های رایانه‌ای جدی، شبیه‌ساز‌های آموزش پزشکی و تجهیزات پزشکی فعالیت دارد.

 

از محصولات این شرکت می‌توان به شبیه‌ساز کولونوسکوپی اشاره کرد‌. کولونوسکوپی یک روش پزشکی است که به پزشک امکان مشاهده داخل کولون و رکتوم را جهت بررسی مشکلاتی مانند زخم، التهاب، خونریزی پولیپ‌ها و تومورها می‌دهد.

 

یک دستگاه کولونوسکوپ ابزار مورد استفاده برای انجام کولونوسکوپی است، یک لوله نازک و انعطاف‌پذیر با یک چراغ و دوربین فیلم‌برداری در انتهای آن است که داخل رکتوم قرار می‌گیرد و به دقت از طریق روده بزرگ هدایت می‌شود. معمولاً کولونوسکوپی می‌تواند برای ورود به انتهای روده کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. سر جلوی کولونوسکوپ یک دوربین فیلم‌برداری دارد که تصاویر واقعی را به صفحه کامپیوتر می‌فرستد. به طوری که پزشک بتواند کولون را بررسی کند.

 

از جمله مزایای استفاده از دستگاه‌های شبیه‌سازی پزشکی مانند شبیه‌ساز کولونوسکوپی می‌توان به این موارد اشاره کرد: کاهش هزینه‌های آموزش تشخیصی و جراحی، پیشرفت سریع با استفاده از منحنی یادگیری از طریق انواع بی‌شماری از موارد آسیب‌شناسی و آناتومی که مبتنی‌بر داده‌های MRI / CT بیماران واقعی است، انجام تمرینات پیچیده و دشوار در یک محیط بدون ریسک، انجام تمرینات، دانش کارآموز را بهبود بخشیده و مهارت‌های فرد با استفاده از مطالب مبتنی‌بر فیلم و مطالب خواندنی افزایش پیدا می‌کند، امکان دسترسی به گزارش‌های بازخوردی و سیستم نمره‌دهی دقیق، استفاده از بهترین آموزش‌های جراحی حال حاضر و به طور کلی باعث افزایش سطح ایمنی و کیفیت مراقبت های بیمار می‌شود. این مزایا باعث می‌شود اولین عمل، بهتر، روان‌تر و سریعتر انجام شود و باعث می‌شود بیمار و پزشک تجربه بهتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.