اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

راه‌اندازی خط تولید دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن با حمایت صندوق سلامت ثامن

با تامین بخشی از هزینه‌ها توسط صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، یک شرکت دانش‌بنیان موفق به راه‌اندازی خط تولید دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن بیمارستانی بصورت انبوه شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، فائزه خطیبی مدیرعامل شرکت زیست فناوران اندیشه رستاک درباره محصول و زمینه فعالیت این شرکت گفت: شرکت مهندسی زیست فناوران اندیشه رستاک در سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را با هدف طراحی، تولید و توسعه تجهیزات پزشکی آغاز کرد. ما با تجربه و سابقه ۲۰ ساله در زمینه تجهیزات پزشکی و الکترونیک موفق به ساخت اولین دستگاه کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای گاز طبی اکسیژن بیمارستانی شدیم و توانستیم پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی این محصول را وارد بازار کنیم.

فائزه خطیبی افزود: دستگاه Oxynet یک سیستم کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای خلوص، فشار و مصرف (فلو) گاز اکسیژن بیمارستانی است که امکان پایش از راه دور مقادیر پر فشار، خلوص و فلوی اکسیژن از طریق پیامک و اینترنت را فراهم می‌کند. همچنین در هنگام خارج شدن هر یک از دو پارامتر حیاتی از بازه استاندارد تعریف شده، دستگاه پیامک هشداری را به شماره‌های ثبت شده ارسال می‌کند.

خطیبی ادامه داد: در زمان خروج فشار و خلوص اکسیژن از بازه تعریف شده، فرمان‌های کنترلی به خروجی‌های دستگاه ارسال شده که منجر به باز کردن یا بستن شیرهای پنوماتیک در مسیر لوله‌های اصلی و پشتیبان اکسیژن می‌شود. این محصول در مدیریت مصرف گاز اکسیژن و جلوگیری از افت فشار و خلوص اکسیژن بخصوص در شرايط سخت کرونا تاثیر بسزایی داشته است.

وی بازار هدف این محصول را بیمارستان‌ها معرفی کرد و گفت: با توجه به حياتي بودن گاز اکسيژن و اينکه در زمان نياز، اکسيژن از هر دارويی موثرتر و ضروري‌تر است، پايش پارامترهاي اين گاز و اقدام فوري در جهت رفع افت‌هاي بوجود آمده در فشار و خلوص آن، تمامي بيمارستان‌ها و به طور کلي هر مرکزي که بطور متمرکز از گاز اکسيژن با اهداف درماني استفاده مي‌کند، بازار هدف دستگاهOXYNET توليدي اين شرکت هستند.

مدیرعامل شرکت زیست فناوران اندیشه رستاک صادرات این محصول را به کشورهاي همسايه از اهداف ميان مدت شرکت عنوان کرد.

وی در ارتباط با میزان رقابت و برابری محصول تولیدی شرکت با سایر محصولات بازار گفت: در حال حاضر محصول ديگري که داراي قابليت‌هاي دستگاه OXYNETباشد در بازار کشور وجود ندارد و در صورت شناخته شدن مزاياي اين دستگاه، با توجه به بازگشت هزينه خريد دستگاه از محل صرفه جويي بوجود آمده در مصرف اکسيژن در مدت زمان بسيار کوتاه، بازار بسيار خوبي براي آن مي‌توان متصور بود.

مدیرعامل شرکت زیست فناوران اندیشه رستاک با اشاره به دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق سلامت ثامن از این تسهیلات ابراز رضایت کرد و گفت: دریافت تسهیلات تولید صنعتی از این صندوق در تامین بخشی از هزینه‌های فاز تولید صنعتی برای ما کمک کننده بود.

خطیبی در انتها گفت: تاکنون توانسته‌ایم در راستای مدیریت مصرف اکسیژن ۲۵ مرکز درمانی را تحت پوشش قرار دهیم. با توجه به اهمیت موضوع اکسیژن مخصوصا در این شرایط که کشور درگیر شیوع کرونا است هنوز مراکز درمانی بسیاری وجود دارد که از این تکنولوژی بی‌بهره هستند و ما امیدواریم با حمایت مسئولان وزارت بهداشت بتوانیم مراکز درمانی بیشتری را به این تکنولوژی مجهز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.