اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید انوع روغن‌های گیاهی دارویی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

شرکت مجتمع کشت و صنعت تقدیس هرب با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، موفق به تولید انبوه انواع روغن‌های گیاهی دارویی شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، شرکت مجتمع کشت و صنعت تقدیس هرب در سال ۱۳۶۹ تاسیس شد و در زمینه کشت و صنعت و فرآوری گیاهان دارویی، تولید و بسته بندی داروهای گیاهی، صادرات و واردات کالاهای مجاز بازرگانی فعالیت دارد. این شرکت ۱۳۹۴ موفق به اخذ پروانه ساخت روغن‌های گیاهی دارویی از سازمان غذا و دارو شد.

گیاهان دارویی، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده ای هستند که جنبه دارویی دارد. این مواد دارویی که کمتر از ۱٪ وزن خشک کل گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی بسیار مفیدی برای موجودات زنده است.
روغن‌های گیاهی تولیدشده در این شرکت خاصیت دارویی داشته و با توجه به نوع گیاه به کار رفته در تولید محصول، خواص روغن‌ها متفاوت است. جهت اثربخشی دارویی مطلوب تر و جذب سریعتر، روغن‌های پایه با فرمولی خاص ترکیب می‌شوند.
مواد اولیه این طرح به طور عمده گیاهان دارویی است به همراه روغن زیتون، روغن بادام و روغن کنجد که تماما از داخل کشور قابل تامین است.

شرکت مجتمع کشت و صنعت تقدیس هرب، با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن موفق به تولید انبوه انواع روغن‌های گیاهی دارویی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.