اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید پارچه گرم‌شونده اینفرارد با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن موفق به تولید پارچه گرم‌شونده اینفرارد شده است.

شرکت میثیا صنعت در سال ۱۳۹۰ با همکاری تعدادی از متخصصین علوم آزمایشگاهی، الکترونیک، مکانیک و بیوتکنولوژی و به منظور تولید تجهیزات آزمایشگاهی و بیمارستانی آغاز به کار نمود. شرکت میثیا صنعت به علت بهره‌گیری از تجربیات بالینی و صنعتی متخصصین خود و تلفیق آن‌ها توانسته است محصولاتی با کیفیت بالا و کارآمد عرضه نماید.

پارچه گرم‌شونده اینفرارد یکی از محصولات شرکت میثیا صنعت است. این محصول یک پد گرمکن با خواص درمانی و گرمایی با تکنولوژی متفاوت است. پدهای گرمایی برای مواردی چون کاهش درد و مقابله با سرما (پتو برقی، لباس با خاصیت گرمایی) استفاده می‌شود و نوع رایج آن پدهای گرمکن با استفاده از سیم‌های مسی است.

پد گرمکن اینفرارد یا به عبارتی مادون قرمز مکانیزمی متفاوت از گرمایش با سیستم‌های مسی را داشته و عمق نفوذ گرمای بیشتری دارد که مهمترین تمایز برای کاربردهای درمانی است. در این تکنولوژی از الیاف کربن برای انتقال گرما استفاده شده و مضرات سیستم قبلی را ندارد. هنگامی که از سیم‌های مسی برای گرما استفاده می‌شود علاوه بر تولید گرما تولید میدان مغناطیسی (EMF) نیز می‌کند که این موضوع برای سلامتی انسان مضر است.

پدگرمکن مادون قرمز با الیاف کربن از اشعه مادون قرمز استفاده می‌کند، که بسیار عمیق‌تر به بدن نفوذ می‌کند و انرژی نوری را به انرژی گرما تبدیل می شوند. این پارچه دارای ساختاری است که می تواند الکتریسیته ورودی را به گرما تبدیل کنند این گرمای تولیدی دارای نفوذپذیری تا عمق سه سانتیمتر از بافت بدن را دارد.

مهم‌ترین کاربرد پارچه (پد) گرمکن استفاده از آن در درمان دردهای عضلانی و جسمانی است. به طوری که استفاده از پد گرمکن مادون قرمز به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند تا ۶ ساعت دردهای عضلانی مانند درد کمر، زانو و … را تسکین دهد.

شرکت دانش‌بنیان میثیا صنعت با حمایت صندوق سلامت ثامن و دریافت تسهیلات نمونه‌سازی موفق به تولید این محصول درمانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.