اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید محلول تشخیص رنگ طبی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

شرکت دانش‌بنیان تیناب شیمی خاورمیانه با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری سلامت ثامن موفق به تولید محلول اریتروزین ۲ درصد، جهت مصارف طبی شد.

شرکت دانش‌بنیان تیناب شیمی خاورمیانه، در سال ۱۳۹۴ وارد مرکز رشد فناوری فراورده‌های دارویی بوعلی مشهد (وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد) گردید. در طی دو سال، این شرکت توانسته است بیش از ۵۰ نوع محصول شامل محلول‌های استاندارد، معرف‌های شیمیایی، تیترازول‌های آزمایشگاهی، رنگ‌های تشخیص طبی و محلول‌های مصرفی دستگاه‌های تشخیص طبی مثل یونوگرام‌ها، سل کانترها و دستگاه‌های کمی لومینسانس را تولید نماید. هم اکنون شرکت تیناب شیمی در زمینه‌های مذکور دارای پنج ثبت اختراع می‌باشد و در اواخر سال ۹۵ در حوزه محلول‌های مصرفی دستگاه‌های تشخیص طبی در لیست شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.

در حال حاضر این شرکت توانسته با موفقیت طرح تولید محلول رنگ تشخیص طبی اریتروزین را، از مرحله ابتدایی تولید پایه رنگ و در نهایت تولید محلول رنگی به پایان برساند.

محلول اریتروزین ۲ درصد در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی برای رنگ‌آمیزی بافت‌ها به روش اچ و ای (H & E) استفاده می‌شود و همچنین این محصول دارای طیف گسترده از کاربرد در صنایع غذایی است، اما در این گزارش برای محاسبه سهم بازار از کاربردهای این محصول در فرایند تشخیص طبی استفاده شده است.

این شرکت با حمایت صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری سلامت ثامن و با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش موفق شد محلول تشخیص رنگ طبی را تولید کند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.