اخبار, تسهیلات, صندوق سلامت ثامن

دکتر حمیدرضا فرهادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: اکوسیستم فناوری و نوآوری بخشی از سیستم اقتصادی کشور است

مدیرعامل صندوق سلامت ثامن گفت: اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور را نباید مجزا از سیستم اقتصادی کشور بدانیم.

حمیدرضا فرهادی مدیرعامل صندوق سلامت ثامن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از لحظه‌ای که ایده‌ای در ذهن یک کارآفرین شکل می‌گیرد تا زمانی که به محصول تبدیل شده و در سبد مصرف کننده قرار می‌گیرد مراحل بسیار متنوعی را طی می‌شود. در این مراحل فعالیت و رشد یک شرکت در غالب شخصیت حقوقی آن شرکت خواهد بود.

او افزود: در مراحل گوناگون علاوه بر اینکه ایده مراحل مختلفی را طی می‌کند تا به آن رشد نسبی برسد، شرکت هم به تلاش، رشد و فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر در مرحله اول به ایده از نظر طرح اولیه درست توجه نشود آن طرح و ایده در مراحل بعدی دچار تغییر و تحولات می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هرچه یک کارآفرین برای خلق ایده به سمت مراحل پایانی پیش برود ریسک عدم موفقیت کاهش پیدا کرده و مکانیزم تامین مالی و چیدمان متناسب با آن طرح نیز تغییر می‌کند. در مراحل اولیه تسهیلات ارزان در اختیار کارآفرین قرار می‌گیرد و امکان دارد هرچه به مراحل نهایی نزدیک می‌شویم شرایط مالی سخت‌تر شده و نرخ سود‌ها افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اهمیت زمان برای خلق یک ایده، گفت: هرچه سریع‌تر در بازه زمانی که برای ثبت یک ایده در نظر گرفته می‌شود تامین مالی اتفاق افتد نرخ سود نیز کاهش می‌یاید. 

فرهادی ادامه داد: تقریبا تمام شرکت‌های دانش بنیان، مخترعان دانشگاهی و استارت‌آپ‌ها مراحل متوالی ارائه خدمت خودشان را پیدا کرده‌اند و شتاب‌دهنده‌هایی داریم که وقتی قانون تثبیت شد تعداد آن‌ها بسیار اندک بود، اما در حال حاضر تعداد قابل توجهی (بیش از ۲۰۰ عدد) شتاب دهنده فعال در کشور داریم که یا در مراحل اولیه هستند و یا مراحل نهایی را به پایان رسانده‌ و از مراحل نوپا خارج شده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: ما اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور را نباید مجزا از سیستم اقتصادی کشور بدانیم، زیرا برای پیشرفت انواع شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها باید به محصول  آن‌ها توجه زیادی شود تا آن‌ها نیز به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

او یادآوری کرد: در حال حاضر  سنجش نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و یا صاحب ایده که به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهیم بسیار مهم است، زیرا در برخی موارد برای ارائه خدمات به این افراد دچار خطا می‌شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.