اخبار, تسهیلات, صندوق سلامت ثامن

تولید پروتز استخوان سر رادیوس با حمایت صندوق سلامت ثامن

شرکت دانش‌بنیان آریان ملل آبادیس با دریافت تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، موفق به تولید پروتز استخوان سر رادیوس شد.

شرکت آریان ملل آبادیس در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ جهت تولید محصولات و ارائه خدمات ارتوپدی تاسیس گردید و در اسفند ماه همان سال موفق به کسب عنوان دانش‌بنیانی بابت تولید محصولات فناورانه ارتوپدی در بین شرکت‌های فعال در حوزه مهندسی پزشکی شد.

مفصل آرنج از سه استخوان هومروس، رادیوس و اولنا تشکیل شده است که با توجه به آناتومی متفاوت هر کدام و رعایت همبستگی اسکلتی مفصل، روش‌های درمانی هر یک نیز متفاوت خواهد بود. در شکستگی‌های استخوان سر رادیوس تا امروز روی نمونه‌های فلزی و همچنین پروتزهای سیمانی تحقیقات متعددی انجام شده است. با توجه به دشواری در تهیه پروتز فلزی در ایران و هزینه بالای آن که پوشش بیمه‌ای نیز ندارد، ساخت پروتزهای سیمانی با هزینه یک پنجم و کارکرد مشابه میتواند درمان آسیب‌های آرنج را بهبود ببخشد.

شرکت دانش‌بنیان آریان ملل آبادیس با دریافت تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق سلامت ثامن موفق به تولید پروتز استخوان سر رادیوس شد و با توجه به اینکه این محصول نمونه داخلی ندارد، بازار خوبی جهت فروش این محصول پیش‌ روی این شرکت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.