اخبار, تسهیلات, صندوق سلامت ثامن

بهینه‌سازی تولید ماسک‌های بهداشتی با حمایت صندوق سلامت ثامن

شرکت آویده رایان الوند با دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، موفق شد با افزایش توان تولید، سهم بازار خود از ماسک‌های بهداشتی را افزایش دهد.

شرکت آویده رایان الوند از سال ۱۳۹۳ زیر نظر مرکز رشد توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه مهندسی پزشکی، بهداشت، شیمی و نانو فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در زمینه تولید انواع ماسک‌های یکبار مصرف پزشکی فعالیت دارد.

ماسک سه لایه راینیک یکی از تولیدات این شرکت است که دارای تاییدیه‌های اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت و سازمان اتمی کشور است. این ماسک از دو لایه پارچه بی‌بافت اسپان باند با گرماژ ۲۰ تا ۲۵ و یک لایه پارچه ملت بلون با گرماژ ۱۷ تولید شده است. لایه ملت بلون(Melt blown) از فیلامنت‌های منقطع تولید و باعث افزایش ویژگی نفوذناپذیری ملت بلون می‌شود‌.‌ این لایه در برابر مواد شیمیایی مقاوم است، بطوری که این لایه علاوه‌بر فیلتر کردن میکروب‌ها، مانع از ورود آلاینده‌های شیمیایی به مجاری تنفسی می‌شود‌.

شرکت آویده رایان الوند با دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق سلامت ثامن، توانست با بهینه‌سازی خط تولید ماسک‌های بهداشتی و افزایش تولید، سهم بازار خود از این محصول را افزایش و سهم قابل توجهی از محصولات خود را به دانشگاه‌ علوم پزشکی همدان، دانشگاه علوم پزشکی کردستان و بیمارستان‌های غرب کشور عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.