اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید یک محصول تخصصی در جراحی ارتوپدی با حمایت صندوق سلامت ثامن

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید موفق به تولید یک محصول تخصصی در فیلد جراحی ارتوپدی (انکور سوچور) شد.

شرکت دانش‌بنیان پویا فارمد فام موفق به تولید انکور سوچور یا نخ بخیه لنگری شد که یک محصول مهم و اساسی در جراحی‌های ارتوپدی است.

از این محصول برای اتصال تاندون آسیب‌دیده به استخوان استفاده می‌شود. به یک سر این نخ‌های بخیه یک پیچ ظریف متصل شده و جراح با وارد کردن پیچ به استخوان باعث اتصال مستقیم نخ بخیه به بافت استخوانی می‌شود.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصول گفت: آنکور سوچور تولید شده در شرکت پویا فارمد فام در دو سایز ۵ میلیمتر و ۳ میلیمتر است و دارای ۴ رشته نخ سایز USP2 از جنس پلی اتیلن است.

وی جنس مرغوب نخ‌ها، طراحی ارگونومیک دسته پیچ گوشتی برای کاربردی ساده‌تر، مندرج بودن میله پیچ گوشتی به منظور آگاهی از محل قرارگیری دقیق پیچ آنکور و استفاده از تیتانیوم برای پیچ آنکور را از ویژگی‌های محصول تولیدی این شرکت نام برد‌.

فرهادی در انتها گفت: شرکت دانش‌بنیان پویا فارمد فام برای تامین بخشی از هزینه‌های تولید مانند خرید مواد اولیه و اخذ مجوز از تسهیلات پیش از تولید صنعتی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.