اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید بهبوددهنده ژلی فرآورده‌های آردی با حمایت صندوق سلامت ثامن

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به بومی‌سازی دانش فنی و تولید بهبوددهنده ژلی فرآورده‌های آردی شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، مهدی داودی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع غذایی نوین دلسا، با اعلام این خبر گفت: ما با تحقیق و توسعه بر روی انواع محصولات آردی تولیدی درجهان به ویژه نان برمبنای فرمول‌ها و دانش فنی انحصاری خود، موفق به تولید بهبوددهنده ویژه نان و محصولات آردی شدیم.
داودی ادامه داد: بهبوددهنده‌ها یا Improvers کمپلکس ویژه‌ای از کلیه نیازمندی‌های آرد غلات برای تولید محصولات آردبر با خصوصیات مطلوب همچون بافت، رنگ، عطر، طعم و ماندگاری بالا است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان همچنین گفت: استفاده از ترکیبات بهبوددهنده در نان باعث بهبود شرایط گسترش خمیرشده  و زمان در آمدن خمیر را کاهش می دهد و آن را نسبت به شرایط مختلف آب و هوایی و دمایی مقاوم می‌کند. همچنین از وارفتن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می‌کند.
وی ادامه داد: افزودن ترکیبات بهبوددهنده به خمیرنان باعث بهبود رنگ، طعم، مزه و بافت نان شده و با ایجاد انعطاف‌پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید نان اعم از میکس کردن، تخمیر و پخت، سبب بهبود کیفی محصول نهایی می‌شود. بهبوددهنده‌ها به نانوایان و تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کمک می‌کند تا محصولی با حجم و شکل ظاهری بهتر را با قابلیت حفظ تازگی بیشتر و تأخیر در کهنگی نان، تولید کنند، این محصول همچنین در صنایع تولید کیک و کلوچه نیز کاربرد دارد.
داودی تقویت قدرت آرد، کاهش چسبندگی آرد، افزایش راندمان خمیر نان، افزایش ماندگاری و کاهش بیاتی، افزایش نرمی و تخلخل مغز نان، افزایش مقاومت در برابر کشش خمیر، تقویت کننده آردهای ضعیف، قابل استفاده جهت تقویت انواع آردهای سبوس دار و سفید را از جمله مزایای این محصول نام برد.
وی افزود: برای تولید این محصول با توجه به دانش فنی حاضر در طرح، مواد به صورت فرمولاسیون‌های مشخصی طراحی شده و بسته به محصول هدف به شکل پودر، ژله، مایع، یا خمیر طراحی می‌شود که در رابطه با مواد پودری مواد از طریق مخلوط‌کننده مواد پودری مخلوط می‌شود و بسته‌بندی و عرضه می‌شود. مواد خمیری، ژل و مایع نیز متناسب با ماهیت مواد اولیه و شرایط فرآیند در مخلوط‌کن‌های مناسب با یکدیگر واکنش داده می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توسعه صنایع غذایی نوین دلسا در انتها به تسهیلات دریافت شده از صندوق سلامت ثامن اشاره کرد و گفت: شرکت برای تامین بخشی از هزینه‌های بومی‌سازی دانش فنی و تولید بهبوددهنده ژلی فرآورده‌های آردی دو تسهیلات تولیدصنعتی و تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن دریافت کرد.
حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با سودآوری این طرح گفت: با توجه به تقاضای بالای خرید و همچنین سودآوری بالای ۴۰% این محصول در بازار و وجود متقاضیان داخلی از طرفی و امکان صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان، سودآوری تولید تضمین شده است.
فرهادی همچنین گفت: با توجه به اینکه کیفیت گندم و آرد تولیدی در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی پایین‌تر است، کاربرد بهبوددهنده‌ها در راستای تولید یکنواخت و استاندارد بسیار حیاتی است و بنابراین صندوق سلامت ثامن با هدف حمایت از بومی‌سازی دانش فنی این طرح دو تسهیلات تولید صنعتی و سرمایه در گردش را به این شرکت دانش‌بنیان اعطا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.