اخبار, تسهیلات, تسهیلات قرض‌الحسنه, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

بومی‌سازی دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

یک شرکت فناور با دریافت تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید موفق به بومی‌سازی دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل در ایران شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، مهدی صفائی نسب، بنیان‌گذار شرکت مهام الکترو تجهیز مانا در ارتباط با نحوه عملکرد این دستگاه گفت: دستگاه بر مبنای تئوری دریچه کانال‌های عصبی (Gate Nerve Theory ) کار می‌کند و با ارسال سیگنال‌های الکتریکی و تحریک اعصاب از انتقال پیام‌های درد توسط کانال‌های عصبی جلوگیری کرده و با تحریک عضلات عملیات توانبخشی را انجام می‌دهد.
صفائی نسب، دارا بودن دو کانال مجزا با قابلیت تنظیم قدرت، ۱۴ برنامه در سه مد کاری مشت و مال، ماساژ و طب سوزنی (مور مور)، باتری قابل شارژ را از جمله ویژگی‌های این محصول نام برد.
بنیان‌گذار شرکت مهام الکترو تجهیز مانا در نهایت با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: ما از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق سلامت ثامن استفاده کردیم، پرداخت سریع این تسهیلات از جمله نقاط قوت بود و عدم وجود درگاه پرداخت در ساختار هم جزو نقاط ضعف بود.
حمیدرضا فرهادی مدیرعال صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصول گفت: این دستگاه برای تسکین دردهای عضلانی، برطرف کردن اسپاسم و گرفتگی عضلات و توانبخشی عضلات آسیب‌دیده در سوانح کاربرد دارد.
فرهادی همچنین گفت: این دستگاه اولین نمونه‌ی تولید داخل است که دارای پروانه ساخت است و تمامی استانداردهای بین‌المللی مربوط را اخذ کرده و علاوه بر داشتن تمام امکانات نمونه‌های خارجی، از نظر داشتن باتری قابل شارژ نیز ارتقا پیدا کرده است.
وی ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن با اعطاء تسهیلات قرض الحسنه نمونه سازی به این شرکت، تلاش کرد که زمینه تولید انبوه دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل در کشور را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.