اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید یک مکمل دارویی برای درمان بیماری‌های چشم با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

یک شرکت فناور با استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید موفق به تولید مکمل دارویی (لوتئین ۲۰ میلی گرم) شد که در درمان بیماری‌های چشم کاربرد دارد.
به گزارش صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، زهره ستار، مدیر عامل شرکت سپند تاو آریا رسام در ارتباط با این محصول گفت: محصول لوتئین ۲۰ میلی‌گرم برای درمان بیمارهای پیرچشمی، جلوگیری از آب مروارید و برای سالمندان کاربرد دارد.
ستار عنوان کرد: لوتئین یکی از قوی‌ترین انتی اکسیدان‌های موجود در طبیعت است که بدن انسان قادر به تولید آن نیست و باید از طریق رژیم غذایی بطور مداوم هر روز در بدن جایگزین شود. محل ذخیره لوتئین در شبکیه چشم است و از اعصاب بینایی موجود در ماکولا محافظت می‌کند.
وی ادامه داد: ماکولا قسمتی از شبکیه است که مسئول دید مستقیم و واضح مثل خواندن و رانندگی است. لوتئین موجود در ماکولا با فیلتر کردن نور یو وی نمی‌گذارد به ماکولا آسیبی وارد شود، با افزایش سن سلول‌های ماکولا نیز همانند سایر سلول‌های بدن توانایی بازسازی خود را از دست می‌دهند و چنانچه در معرض آسیب قرار گیرند امکان ترمیم آن وجود نخواهد داشت و درنهایت باعث کوری می‌شود.
مدیرعامل این شرکت فناور بازار هدف این محصول را تمام افراد جامعه عنوان کرد اما آن را برای افراد میانسال به ویژه کهنسالان جهت جلوگیری از مشکلات چشمی با اهمیت‌تر دانست.
ستار ضمن تاکید بر قابلیت رقابت این محصول با محصولات مشابه خارجی گفت: این محصول به صورت سافت ژل تولید می‌شود و از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است.
این محصول دارای استاندارد سازمان غذا و دارو است.
مدیر عامل شرکت سپند تاو آریا رسام در انتها با اشاره به تسهیلات دریافتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: ما از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق سلامت ثامن جهت خرید مواد اولیه استفاده کردیم و این تسهیلات با یک روند اداری بسیار سریع و همچنین با کمترین تضامین پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.