اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید ریزجلبک مورد استفاده در صنایع دارویی-غذایی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

استفاده یک شرکت فناور از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن جهت راه‌اندازی اولین گلخانه نیمه صنعتی تولید جلبک اسپیرولینا با فناوری راکتور بسته که در صنایع دارویی و غذایی کاربرد دارد.
به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، محمد رستگارمقدم، مدیرعامل شرکت فناور جلبک سبز خیام از زیر مجموعه شتابدهنده خیام، با اعلام این خبر افزود: سیستم تولید این محصول صددرصد بسته است و امکان آلودگی در آن وجود ندارد و خروجی آن فاقد مواد سمی و کاملا خالص است، در نتیجه قابلیت استفاده در صنایع دارویی، غذایی و همچنین آرایشی و بهداشتی را دارد و می‌تواند جایگزین نمونه خارجی وارداتی این محصول باشد.
رستگار ادامه داد: این محصول در جهان در گریدهای متفاوتی همچون گرید دارویی، گرید غذایی، گرید آرایشی_بهداشتی و گرید حیوانی برای غذای دام و طیور و آبزیان، تولید می‌شود.
وی همچنین گفت: این محصول یک ریز جلبک به نام اسپیرولینا است و به حدی غنی از مواد غذایی است که در دنیا آن را به عنوان غذای آینده و super food میشناسند.
رستگار صنایع دارویی، غذایی و آرایشی-بهداشتی را بازار هدف این محصول در کشور عنوان کرد.
مدیرعامل این شرکت فناور در انتها با اشاره به تسهیلات دریافتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: ما برای راه اندازی اولین گلخانه نیمه صنعتی تولید جلبک اسپیرولینا دارویی و غذایی و تولید انبوه این محصول از این صندوق تسهیلات دریافت کردیم.
حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصد از ریزجلبک‌های مورد استفاده در صنایع دارویی و غذایی کشور وارداتی هستند، عنوان کرد: نمونه‌های اروپایی این محصول با توجه به قیمت بالای آن برای صنایع صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین اکثر صنایع ایرانی محصول مورد نیاز خود را از چین تامین می‌کنند.
فرهادی ادامه داد: ریز جلبک‌های تولیدی این شرکت در صنایع دارویی و غذایی کاربرد دارد و با توجه به قیمت آن می‌تواند جایگزین محصول وارداتی از چین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.