اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید سیستم احضار پرستار گویا هوشمند با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

یک شرکت تولیدی مستقر در استان خراسان رضوی، با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌ها موفق به تولید سیستم احضار پرستار گویا هوشمند شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، حميد رضوي‌راد مدير عامل شركت توان پرتو گفت: سیستم احضار پرستار یک نیاز و الزام قانونی برای هر تخت بستری در بیمارستان‌های کشور است، در حال حاضر بیش از ۱۸۰ هزار تخت بستری فعال در کشور موجود است که سالانه حدود ۷ تا ۱۰ درصد به این تعداد، تخت جدید اضافه می‌شود و حدود ۵٪ نیز بروزرسانی می‌شود به عبارتی سالانه حدود ۲۰ هزار تخت به این سیستم نیاز دارد.
رضوی‌راد ادامه داد: يكي از محصولاتي كه سهم عمده از فروش سيستم‌هاي احضار پرستار دارد، سيستم‌هاي مكالمه‌اي(گويا) است، ما با تحقيقاتي كه روی محصولات مشابه بازار انجام دادیم و با شناسایی نقاط ضعف و ايرادات آن‌ها، توانستیم در نسخه توليدي شركت، با هوشمندسازی سیستم مشکلات آن‌ها را رفع و محصول‌مان را بهبود دهیم، همچنین قرار است گارانتي اين نسخه را از يك سال به پنج سال ارتقاء دهیم تا مصرف‌كننده با خيال آسوده محصول را انتخاب کند.
وی تصریح کرد: در طراحی و تولید این محصول مواردی مانند کیفیت و دوام و کاربری و نصب آسان لحاظ شده است تا محصول در حد امکان نیاز به خدمات پس از فروش نداشته باشد.
رضوی‌راد در ارتباط با بازار هدف این محصول گفت: عمده بازار هدف ما بيمارستان‌هاي تازه تاسيس داخلي هستند كه سالانه حدود ٨ تا ١٠ هزار تخت به ظرفيت بستري كشور اضافه مي‌كنند؛ بازار هدف بعدی ما کشورهای همسایه هستند که متقاضی محصولات تکنولوژی محور هستند.
وی عيب‌يابي هوشمند و رابط كاربري آسان، قابليت IP بيس شدن تجهيزات، عدم حساسيت در نوع كابلكشي بين تجهيزات، قيمت پايين‌تر نسبت به ساير محصولات مشابه بعلت استفاده از يک بدنه پايه براي مدل‌هاي مختلف را از جمله مزایای رقابتی این محصول با سایر محصولات مشابه بازار نام برد.
مدیرعامل شرکت توان پرتو در انتها با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، گفت: ما نمونه‌سازي محصول را انجام دادیم و برای تامین سرمايه جهت تهیه قالب‌ها و همچنین خريد مواد اولیه از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن استفاده کردیم.
حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با محصول این شرکت گفت: محصولات احضار پرستار گويا موجود در بازار اكثراً توليد شركت‌هاي مستقر در تهران هستند؛ با توجه به نیاز به خدمات پس از فروش اینگونه کالاها و مسافت زیاد با تولیدکنندگان، بیمارستان‌های شرق و جنوب شرق کشور تمایل بیشتری به استفاده از محصولات تولید بومی دارند و از طرفی نیاز کشور‌های شرقی مثل افغانستان و ترکمنستان تولید بیشتر اینگونه محصولات را پررنگ‌تر می‌کند.
فرهادی ادامه داد: شرکت توان پرتو از شرکت‌های تولیدی مستقر در استان خراسان رضوی است و بصورت تخصصی در زمینه اینترکام‌های بیمارستانی مانند سیستم احضار پرستار و سامانه اعلام کد اضطراری فعالیت دارد. این شرکت توانست جهت تامین بخشی از هزینه‌های تولید سیستم احضار پرستار گویا هوشمند از تسهیلات سرمایه درگردش صندوق سلامت ثامن استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.