اخبار, تسهیلات, تسهیلات قرض‌الحسنه, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در استان خراسان رضوی با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه نمونه‌سازی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به تولید دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، ابوالفضل شورورزی، عضو هیات مدیره شرکت تجهیزات پزشکی مهراب فناور شورورز درباره این محصول گفت: دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی برای اندازه‌گیری لحظه‌ای درصد اشباع اکسیژن خون شریانی و مقدار نرخ ضربان قلب در هر دقیقه است.

شورورزی ادامه داد: دستگاه پالس اکسیمتر میزان مولکول‌های هموگلوبینی را که با اکسیژن آمیخته شده است را اندازه‌گیری و به درصد بیان می‌کند، که میزان نرمال آن ۹۵-۹۷% است، اگر این میزان در بیماران کمتر از ۹۰% شود، زنگ هشدار به صدا در می‌آید.

شورورزی دقت بالا و قابلیت رقابت با نمونه‎های خارجی را از جمله مزایای این دستگاه  عنوان کرد و گفت: تمامی مراحل ساخت این دستگاه توسط این شرکت انجام شده و بنابراین به لحاظ بهای تمام شده نسبت به محصولات مشابه خارجی مقرون به‌صرفه‌تر است.

عضو هیات مدیره این شرکت مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور را بعنوان بازار هدف این محصول معرفی کرد و ادامه داد: در گام‌های بعدی و پس از کسب مجوزهای لازم، صادرات این محصول را به کشورهای همسایه نیز خواهیم داشت. همچنین این محصول به دلیل کارکرد آسان قابلیت استفاده در منازل را نیز دارد، ضمن این که نسخه خانگی این محصول نیز در حال حاضر توسط این شرکت تولید و در بازارهای داخلی عرضه شده است.

شورورزی در انتها با ابراز رضایت از تسهیلات دریافتی از صندوق سلامت ثامن در ارتباط با این تسهیلات گفت: ما برای تولید و توسعه بازار دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی از تسهیلات قرض‌الحسنه نمونه‌سازی صندوق سلامت ثامن استفاده کردیم، این تسهیلات دومین تسهیلات دریافتی شرکت ما از این صندوق است که با ارزیابی و نظارت و پرداخت به موقع انجام شد.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق سلامت ثامن در ارتباط با این شرکت گفت: شرکت دانش‌بنیان مهراب فناور شورورز در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارد و تاکنون موفق به تولید دو محصول دانش‌بنیان با نام‌های شمارنده گاز استریل (به عنوان اختراع تجاری‌سازی شده) و دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی شده و توانسته برای هر دو محصول از صندوق سلامت ثامن تسهیلات دریافت کند.

فرهادی در انتها گفت: دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی تولیدی این شرکت دارای مجوز IMED از اداره کل تجهیزات پزشکی ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.