اخبار, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن, لیزینگ

آغاز ارائه تسهیلات لیزینگ به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی صندوق سلامت ثامن

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن از آغاز ارائه تسهیلات لیزینگ به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، دکتر حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق سلامت ثامن با اعلام این خبر افزود: صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر “تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین” با هدف کمک به توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه تسهیلات لیزینگ را آغاز کرده است تا به این ترتیب شرکت‌ها برای فروش محصولات خود با استفاده از این تسهیلات، خریداران را ترغیب به خریداری محصولات دانش‌بنیان کنند.
وی نرخ این تسهیلات را ۱۰، ۱۴ و ۱۸ درصد عنوان کرد و گفت: حداکثر مجموع زمان تنفس و بازپرداخت ۳ سال و تعیین زمان تنفس و بازپرداخت متناسب با مبلغ تسهیلات، جریان وجوه نقد و وضعیت مالی و اعتباری خریدار است.
فرهادی ادامه داد: این تسهیلات به شرط اصالت معامله، عدم وجود ذینفع مشترک و عدم افزایش قیمت محصول به صورت صوری، تعلق میگیرد و همچنین مبلغ تسهیلات به شرکت دانش‌بنیان (فروشنده) پرداخت و تضامین و بازپرداخت تسهیلات برعهده خریدار است.
مدیرعامل صندوق سلامت ثامن در ادامه از پرداخت اولین تسهیلات لیزینگ این صندوق خبر داد و گفت: اولین تسهیلات لیزینگ صندوق سلامت ثامن به شرکت دانش‌بنیان صنایع ارتوپدی آراد طب توس اعطا شد.
فرهادی در انتها گفت: شرکت آراد طب توس در حوزه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارد و از تسهیلات لیزینگ صندوق سلامت ثامن برای فروش محصولات «ست الیزاروف و فیکساتور توبولار» که در زمینه درمان و رفع اشکالات استخوانی کاربرد دارند، استفاده کرد. خریدار این محصول دانش‌بنیان شرکت پرنیان پویش سلامت پارس بود.
گفتنی است، شرکت‌های متقاضی می‌توانند با مراجعه به وبگاه صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن به نشانی www.srtf.ir درخواست خود را جهت دریافت تسهیلات لیزینگ ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.