اخبار, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

رییس هیات عامل پیشین صندوق سلامت ثامن اعلام کرد: سرمایه‌گذاری خطرپذیر در پروژه‌های کلیدی فناوری سلامت‌

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، دکتر محسن تفقدی، ریاست هیات عامل پیشین صندوق سلامت ثامن در ارتباط با عملکرد این صندوق طی ۹ سال فعالیت آن، گفت: صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن پس از یک دهه فعالیت، رشد کمی و کیفی تصاعدی داشته است. عملکرد این صندوق چه از حیث کمیت حمایت‌های مالی از پروژه های فناوری سلامت و چه از نظر راهبردی بودن پروژه های مورد حمایت و چه از نظر تنوع الگوهای حمایتی رشد قابل ملاحظه ای داشته است. صندوق تاکنون در سه پروژه کلیدی در فناوری سلامت سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشته و رویکرد صندوق توسعه این گونه از حمایت است.

دکتر تفقدی ادامه داد: صندوق به موازات افزایش سرمایه به وسیله سهامداران خود، با جذب حمایت‌های قابل توجه از صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته بنیه مالی خود را تا چندین برابر افزایش دهد و به یکی از صندوق‌های تاثیرگذار در پشتیبانی از فعالیت‌های فناورانه در حوزه فناوری سلامت تبدیل شده است. صندوق تعاملات بالایی با پارک علم و فناوری سلامت کلان منطقه ۹ و پارک علم و فناوری استان خراسان و پردیس فناوری سلامت آن دارد و حمایت از شرکت‌های مستقر در این پارک‌ها از اهداف صندوق است.

‌وی گسترش الگوهای حمایتی به ویژه سرمایه‌گذاری خطر پذیر، تقویت بنیه مالی صندوق، گسترش چتر حمایتی در سراسر کشور با اولویت استان خراسان را از جمله اولویت‌های راهبردی صندوق سلامت ثامن عنوان کرد.

دکتر محسن تفقدی در انتها گفت: افق کشور، حوزه سلامت، فناوری سلامت و این صندوق را بسیار روشن می بینم و هرگونه تلاش مخلصانه برای اعتلای این صندوق را مشمول رحمت و نگاه لطف الهی می‌بینم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.