اخبار, تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید دستگاه الکتروشوک قلبی با حمایت صندوق سلامت ثامن

شرکت دانش‌بنیان تجهیزات پیشرفته درمان توس، با دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن موفق شد دستگاه الکتروشوک قلبی را تولید کند.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق سلامت ثامن، شرکت تجهیزات پیشرفته درمان توس در سال ۹۶ با هدف ساخت و تولید تجهیزات پزشکی با تکنولوژی بالا تاسیس شد. اولین هدف شرکت ساخت دستگاه شوک قلبی خودکار بود.

 

دستگاه شوک قلبی خودکار یک وسیله قابل حمل است و یک شوک الکتریکی را از خلال قفسه سینه به قلب وارد می‌کند. این شوک می‌تواند سبب متوقف کردن ریتم غیرطبیعی شود و هنگام ایست ناگهانی قلبی، اجازه از سرگیری ریتم طبیعی را به قلب می‌دهد.

 

ايست ناگهانی قلبی، قطع يکباره عملکرد قلب است. اگر اين مشکل در عرض چند دقيقه رفع نشود، فورا سبب مرگ می‌شود. اکثر ايست‌های ناگهانی قلبی ناشی از فيبريلاسيون بطنی است. اين حالت يک ريتم سريع و نامنظم قلبی است که منشا آن در حفره‌های پمپ کننده پايينی قلب(بطن‌ها) است؛ قلب بايد فورا به اصطلاح “دفيبريله” شود، چرا که با گذشت هر دقيقه شانس زنده ماندن فرد قربانی در حدود ۷ تا ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

دستگاه دفيبريلاتور (الکتروشوک) جهت خنثی کردن عمل فيبريلاسيون و بازگرداندن انقباضات قلبی به حالت متعادل اوليه، مورد استفاده قرار می‌گيرد؛ همچنين در مواقعی که قلب از کار باز می‌ايستد، برای شروع مجدد ضربان قلبی از اين دستگاه استفاده می‌شود.

 

از مهم‌ترین مزایای این دستگاه توانایی تشخیص بسیار دقیق آریتمی‌های قلبی و اعمال شوک با دقت ژول بسیار بالا است که آن را نسبت به نمونه‌های خارجی آن متمایز کرده است. این دستگاه برای اولین بار در ایران توسط متخصصان داخلی تولید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.