تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن

تولید وسیله جانبی ابزار جراحی الکتریکی (پلیت کوتر) با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن

شرکت فارمد پلیمر رایان با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش صندوق سلامت ثامن و با بهبود وضعیت تولید و ارتقای توان تولید محصول پلیت کوتر، توانست سهم بازار خود را از این محصول افزایش دهد.

شرکت دانش‌بنیان فارمد پلیمر رایان با هدف تولید تجهیزات پزشکی در پایه پلیمر در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. محصول دانش‌بنیان پلیت کوتر(گروندینگ پد) یکی از محصولات دانش‌بنیان این شرکت است که در ۴ نوع تک لبه، دو لبه، کودک و بزرگسال تولید می‌شود.

پلیت کوتر یک پد پایه می‌باشد که قبل از عمل جراحی روی قسمتی از بدن( معمولاً ران) قرار می‌گیرد تا از بدن فرد بیمار در برابر اثرات مضر جریان برق، محافظت کند. در واقع یک الکترود پروب، جریان الکتریکی را برای انجام یک کار خاص مانند برش، حذف پوست اضافی یا انعقاد خون، به بدن فرد بیمار اعمال می‌کند، ولی این انرژی الکتریکی باید از بدن او خارج شود و پلیت کوتر دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد و جریان برق خروجی از طریق کابل این پد به ژنراتور الکتروکاتر بر می‌گردد. اگر این جریان برق از بدن بیمار خارج نشود موجب سوختگی و صدمه به پوست می‌شود و استفاده از پلیت کوتر احتمال سوختگی را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. از آنجا که سطح هدایت کننده پلیت بسیار بزرگتر از ابزار یا الکترود فعال مورد استفاده برای برش، انعقاد یا تخلیه می‌باشد، جریان روی یک سطح بزرگ پراکنده می‌شود و به همین خاطر است که حرارت بافت قسمتی که زیر پلیت کوتر قرار دارد، به حداقل می‌رسد.

این شرکت با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق سلامت ثامن توانست سهم بازار خود را از این محصول افزایش دهد و درحال حاضر ۳۰ درصد از نیاز کشور به این محصول را تامین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.