اخبار, تسهیلات, صندوق سلامت ثامن

تولید سوزن‌های بیوپسی مغز استخوان با حمایت صندوق سلامت ثامن

با تامین بخشی از هزینه‌ها توسط صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن یک شرکت دانش‌بنیان داخلی موفق به تولید سوزن‌های بیوپسی مغز استخوان شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، رضا ملاعلیزاده مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دایا دانش گستر آرمان در مورد تولید سوزن‌های بیوپسی گفت: ما اولین تولیدکننده سوزن‌های بیوپسی در ایران هستیم. سوزن بیوپسی مغز استخوان، برای نمونه برداری مغز استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است سلامت مغز استخوان و طبیعی بودن مقادیر سلول‌های خونی را بررسی کند. پزشکان از این روش برای تشخیص و نظارت بر بیماری‌های خونی و مغز، از جمله برخی سرطان‌ها و همچنین تب با منشا ناشناخته استفاده می‌کنند.

ملاعلیزاده بازار هدف این محصول را بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و پزشکان خون‌شناسی و هماتولوژی عنوان کرد و گفت: کیفیت محصول ما با نمونه‌ها خارجی برابری می‌کند، تنها مشکل ما در رقابت با محصولات مشابه خارجی، عدم دسترسی به ارز ۴۲۰۰ تومانی است که همین موضوع در قیمت نهایی محصول ما تاثیر گذاشته است.

وی در ارتباط با تسهیلات دریافت شده از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن ابراز رضایت کرد و خاطرنشان کرد: شرکت ما تاکنون از صندوق سلامت ثامن دو وام دریافت کرده است. همچنین مجدد برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به صندوق سلامت ثامن تقاضا دادیم و مراحل اخذ آن را دنبال می‌کنیم که البته در این مورد کمی بوروکراسی‌های اداری زمان‌بر شده است اما در مجموع ما به عملکرد صندوق سلامت ثامن نمره قبولی می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت دایا دانش گستر آرمان در انتها گفت: امیدواریم مبالغ تسهیلات اعطایی به شرکت‌ها با توجه به تورم یک الی دو سال اخیر که شرکت‌های تولیدی را دچار مشکل کرده است، افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.