تسهیلات, صندوق پژوهش و فناوری, صندوق سلامت ثامن, کمک هزینه

تولید محافظ موضع جراحی مجاری ادراری با حمایت صندوق سلامت ثامن

یک شرکت فناور با دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن موفق به تولید محافظ موضع جراحی مجاری ادراری شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، محمد حسینی مدیرعامل شرکت فناور طلوع افق‌های لاجوردی نیشابور درباره محصول گفت: محافظ موضع جراحی مجاری ادراری لاجورد دارای طراحی مخروطی شکل و مطابق با آناتومی بدن می‌باشد و در عمــــل‌های جراحـــی مستقیم مجـــاری ادراری تحتانــــی (هایپوسپادیازیس، اپیسپادیازیس، فیموزیس، پارافیموزیس و …)، ختنــه (جراحی، کلامپ، پلاستیبل و …) و همچنین در آمبیگوس ژنتــالیا (ابهـام جنسـی) در جنس مونث و مذکـر کاربرد دارد.
وی ادامه داد: این محصول با ایجاد فاصله بین گلنس (نوک آلت) و پوشک (هرنوع پوششی) مانع اصطکاک شده و از ساییدگی و تنگی مجرای ادراری (مه‌آ توس) جلوگیری می‌کند، همچنین با حفاظتی که در اطراف به وجود می‌آورد از انتشار مدفوع به ناحیه جراحی شده جلوگیری و از بروز عفونت‌های مجاری ادراری پیشگیری می‌کند.
مدیرعامل شرکت طلوع افق‌های لاجوردی نیشابور بازار هدف محصول این شرکت را بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها عنوان کرد و گفت: این محصول ثبت اختراع شده است و نمونه داخلی ندارد، تنها دو نمونه خارجی از این محصول وجود دارد که از لحاظ شکل ظاهری و قیمت با نمونه‌ی تولیدی شرکت ما متفاوت است.
حسینی در پایان با قدردانی از صندوق سلامت ثامن بابت ارائه منابع مالی و تسهیلات به شرکت‌های فناور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تفاوت آنچنانی ندارند اما تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود در مقابل تسهیلات اعطایی به شرکت‌های فناور قابل مقایسه نیست، انتظار داریم که در راستای حمایت از تولید داخل بیش از پیش به شرکت‌های فناور توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.