اخبار, تسهیلات, صندوق سلامت ثامن

طراحی و توسعه سامانه موقعیت‌یابی نیروهای امدادی در زمان حادثه با حمایت صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن 

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌ها موفق به طراحی و توسعه سامانه موقعیت‌یابی نیروهای امدادی شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، مهدی موذن علوی مدیرعامل شرکت زیست فناور تارا در ارتباط با طراحی و راه‌اندازی دستگاه موقعیت‌یاب و پایش علایم حیاتی نیروهای امدادی در زمان بروز حوادث گفت: این سامانه امکان رصد وضعیت سلامت گروه‌های امدادی، کنترل وضعیت مکانی و فاصله با نزدیکترین نقطه امن را در زمان بروز حوادثی مانند آتش‌سوزی و ریزش ساختمان دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: برای توسعه فناوری و همچنین تحقیق و توسعه جهت کاهش خطا و افزایش قابلیت استفاده برای نیروهای امدادی از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن استفاده کردیم.

حمیدرضا فرهادی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصول گفت: دستگاه موقعیت یاب و پایش علایم حیاتی نیروهای امدادی در زمان بروز حوادث می‌تواند یکی از پرچالش‌ترین مسائل و مشکلات ناشی از ریزش ساختمان و آتش‌ سوزی‌های گسترده در زمان بروز بحران و حوادث در مناطق شهری را برطرف کند و به کمک آن می‌توان محل دقیق حضور نیروهای امدادی را پیدا و وضعیت سلامت آنها را در زمان انجام ماموریت رصد کرد.

فرهادی همچنین گفت: این سیستم می‌تواند ضربان قلب و سطح اکسیژن افراد را گزارش دهد و همچنین گروه‌های امدادی می‌توانند با کمک دکمه‌ای که بر روی لباس این افراد تعبیه شده است، اطلاعات محیط حادثه را به بیرون انتقال دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.